מחנכים

חינוך במעשה - ייעוץ ופרוייקטים חינוכיים

מחנכים

למחנך תפקיד מורכב מאוד ומלא אתגרים. אחריות להקניית הידע, אחריות להתפתחות החברתית של קבוצת התלמידים ואחריות למשמעת בכתה – הם רק חלק מתפקידיו. לתחושת שייכות ומשמעות בקבוצת השווים עוצמה רבה לצמיחה, להתפתחות מקצועית וליכולת לבצע את התפקיד בצורה איכותית.

"חינוך במעשה" מעוניין להיות שותף של חדרי המורים לעשיה משמעותית עבור חדר המורים כמקום נעים, מעצים ותומך במחנכים.

דוגמאות לפעילויות הניתנות במסגרת "חינוך במעשה" לחדר המורים:

  • "כתה ללא קירות – בין גבולות ליכולות": דרך סדנת ODT בביה"ס נתמודד עם שאלות ואתגרים שונים ומשותפים למחנכים ולמורים ולמורים מקצועיים בביה"ס.
  • "אתרים ואתגרים" נצא מחדר המורים לסיור בנקודות ענין בטבע הקרוב לבית הספר ונחבר בין יחסי גומלין בטבע לילסי גומלין בחדר המורים.
  • "מנהיגות ומנהיגים" - מסע (החוצה) אל דמויות משמעותיות ומסע (פנימה) אל דמויות המופת בחדר המורים שלנו. נעמיק בדמות המנהיג של המחנך בבית הספר, נכיר ספורי הצלחה, נשתף בדרכי פעולה ונציע כלים לשיפור המנהיגות בכתה.
  • "מנהיגות פנים וחוץ" – ליווי ופיתוח מנהלים, הנהגות הורים ויו"רים, מועצות תלמידים וועדי מורים כמנופים משמעותיים לשיפור האקלים בבית הספר.

האקלים הכיתתי הוא מרכיב משמעותי ביצירת הישגים אצל התלמידים. בתוך האקלים הכתתי ניתן למצוא את תחושות השייכות והערך של התלמידים בכתה. תחושות ערך ושייכות מתחזקות בזכות תקשורת טובה בין המורה לתלמידיו ובין התלמידים לבין עצמם.

מחולל התקשורת בכתה הוא המחנך, בהיותו הדמות הבוגרת בכתה, בעל הסמכות והמקשר בין עולם הילדים לעולם המבוגרים. "חינוך במעשה" שם לו למטרה לסייע למחנכים לשפר את האקלים הכתתי ע"י חיזוק יכולותיו של המחנך כמחולל תקשורת בכתתו: נבנה יחד את הסדנא המתאימה לכתתך ונכשיר אותך להנחות סדנא זו כדמות המשמעותית.

דוגמאות לפעילויות הניתנות במסגרת "חינוך במעשה" שיפור האקלים הכתתי:

"אתגר בכתה" – לסדנה שני חלקים: במשך שעתיים נכשיר את המחנכים להנחיית הסדנה. במהלך הסדנה נספק את הציוד ונלווה את המחנכים המנחים. זוהי הזדמנות מיוחדת למחנכים להרחיב את סל הכלים שלהם בעבודה עם תלמידיהם.

school1school3
school2

איך מזמינים אותנו?

פנו אלינו לייעוץ ללא התחייבות – 052-8609620 שקד, 053-2443374 עמית

"חינוך במעשה": החינוך שלך – המעשה שלנו